Čas od času se objevují názory, že SEO je mrtvé, už nemá smysl, je zbytečné se jím zabývat. To ale rozhodně není pravda. Jediné, co je mrtvé, je SEO podle starých principů. Vyhledávače již nejsou tak hloupé jako kdysi a přesvědčit je, že právě váš web mají ukazovat na předních pozicích, musíte přirozeně.

SEO (optimalizace) je proces, který napomáhá zobrazení vašeho webu ve výsledcích vyhledávání na předních pozicích. Vyžaduje znalost neustále se měnících algoritmů vyhledávačů, což je docela obtížné. A to je také důvod, proč je obvykle lepší zaplatit si profesionála. Nebudeme si nic nalhávat, kolikrát jsou zmatení i ti, protože vyhledávače nejsou o aktualizacích algoritmů vždy upřímné. Kdybyste vše chtěli dělat samostatně, museli byste věnovat spoustu času shánění informací.

Na SEO záleží

Někteří lidé důležitost SEO zpochybňují. Algoritmy se totiž čím dál častěji dívají na kvalitu obsahu, takže si někteří online marketéři začínají myslet, že stačí naplnit web užitečnými informacemi. Jenže vše je jinak. Kvalitní obsah je skvělý, abyste se zalíbili zákazníkům, nicméně ti jej nenaleznou, aniž by jim ho vyhledávač nabídl. A k tomu přesně potřebujete SEO.

Možná znáte pár webů, jejichž doménu píšete rovnou do řádku pro URL adresu v prohlížeči. Drtivou většinu informací na internetu ale vyhledáváte přes vyhledávače. A přesně takhle to dělají i další lidé. Třeba takový Google zpracuje přes 3,5 miliardy vyhledávacích dotazů denně. Je hodně pravděpodobné, že aspoň jedno nebo dvě z těchto vyhledávání se týkají produktu či služby, jež nabízí vaše firma.

Energie i finance za to stojí

Je jen na vás, zda do optimalizace (SEO) vložíte vlastní čas a energii, nebo spíš peníze, které obětujete na profesionální pomoc. Záleží na tom, jak moc si věříte. Jedno je ale jisté – bez optimalizace se neobejdete, ať už tvoříte jakkoliv hodnotný obsah. Byla by velká škoda nechávat ho schovaný někde v hlubinách internetu.

Categories: Tech