Rusko a Čína patří mezi giganty v železniční přepravě. Právě v těchto zemích na ni spoléhají více než na silniční a leteckou dopravu.

Přeprava zásilek s pomocí vlaků stále patří mezi oblíbené způsoby dopravy. Není se čemu divit. Léta vývoje železničních sítí a optimalizace vlakových souprav vyústily v relativně levnou a spolehlivou možnost přepravy zásilek. A i když to tak možná nevypadá, i v Česku se stále hojně využívá.

Evropě vládne Rusko

Ne však k dopravě na krátké vzdálenosti. Vlaková doprava se totiž hodí k přemisťování velkého množství zboží v krátkém čase. Přeprava palet o hmotnosti i několika tun, dřeva či nerostných surovin. To vše je možné jen díky vlakové dopravě a kvalitní železniční síti, která během staletí vznikla.

Jak jsme řekli v prvním odstavci, Česko sice vlakovou dopravu stále hojně využívá, oproti velikánům ve vlakové přepravě ale nemá sebemenší šanci. Na vlaky totiž nejvíce spoléhají v Rusku a Číně, kde se tento způsob stále řadí mezi na první pozice. I při pohledu na tyto země si dokážete odvodit, že průměrná vzdálenost tras bude opravdu velká. A máte pravdu. Podle dostupných statistik totiž průměrná vzdálenost veškerých tras v Evropě činí 1,1 tisíc kilometrů.

Vhodný dopravce

V dnešní době už samozřejmě nemá smysl stavět nové železnice jen kvůli tomu, že si postavíte podnik mimo civilizaci a potřebujete vyvážet zboží. Přeprava na paletách se naštěstí dá zajistit i jinými způsoby. V menším množství je možné dopravit zboží s pomocí dodávky, větší objem pak naskládáte do kamionu a dopravíte i do zahraničí.

Ať už jsou vaše požadavky jakékoliv, společnost Emons vám je dokáže splnit. Jejich doménou je především pozemní přeprava. V případě potřeby dokážou dopravit i velké množství zboží na dlouhé vzdálenosti. A to nejen na silnici, ale i vlakem.

Categories: Finance Zprávy