Je součástí vašeho automobilu turbo? S největší pravděpodobností ano, jelikož turba jsou namontována v mnohých vozech. Chcete-li si dopřát sportovnější aktivnější jízdu, rozhodně není na škodu, když budete turbo mít. Stejně tak se tato součástka podílí na minimalizaci spotřeby paliva. Jako každá jiná se samozřejmě může také pokazit. Kde jsou příčiny poruch a jakým způsobem turbodmychadlo opravit? Čtěte dál a na obě otázky se dozvíte odpovědi.

5 nejčastějších problémů turbodmychadel

Potíží s turbem bývá samozřejmě mnohem více, nicméně těchto 5 patří mezi nejfrekventovanější. O jaké se jedná?

1. Absence potřebného mazání

Tradiční je porucha související s nedostatečným mazáním turba. Může dojít k ucpání mazací trubky anebo sítka. Optimální je i zkrácení výměny oleje, třeba po 10 000 km. Bohatě postačí obyčejný olej.

2. Problémy v systému regulace VNT modelů

Při ztrátě výkonu vozu se lze setkat také s nefunkčním systémem náklonu lopatek VNT. Na vině bývá nejčastěji vadný pohon. Co za tím stojí? Chybějící spodní kryt, jenž se nachází pod motorem.

3. Když se turbo přetočí…

Tradičně je turbo vyvážené zhruba okolo 100.000ot./min. při koeficientu 1g. Jestliže se začne turbo přetáčet, dochází postupně k prasknutí hřídele. Jedná se o kulatou prasklinu, která se podílí na poničení turba.

4. Vniknutí cizího předmětu do turba

Tento problém nastává hlavně při výměně turbodmychadel. Jestliže staré prasklo, mohou se úlomky nacházet v celé sací sekci motoru. Tím pádem se dostanou do nového, jež se opět ničí.

5. Přirozený konec

Nic nevydrží věčně. I turbodmychadlo může po ujetí cca 500 000 km začít jemně kouřit a výkon vozu bude klesat.

Kde opravit nebo koupit nové turbo?

Opraven a prodejen turbodmychadel je spousta. My doporučujeme turbiny.cz. Právě tady si lze pohodlně nechat kompletně repasovat vaše turbodmychadlo anebo si zakoupit nové. Většinu turb mají skladem a ochotně vám s vaším problémem týkajícím se turbodmychadla poradí.

Categories: Auto - moto

Napsat komentář