Už jste někdy zaslechli pojem „copywriting“? Pokud máte své webové stránky a chcete, aby byl jejich obsah čtivý a lákavý pro čtenáře i vyhledávače (např. Google, Seznam), měli byste služby copywritera využít.

Copywriting

Copywriting se zabývá psaním reklamních textů, lákavých obsahů webu a dalších textů, jejichž úkolem je zaujmout. Copywriting je jednou z metod SEO (Search Engine Optimization), tj. optimalizace pro vyhledávače, což představuje metodiku vytváření a upravování webových stránek takovým způsobem, aby byly přitažlivé pro internetové vyhledavače a ty je posouvaly na přední pozice. Když budou na předních pozicích, dostane se k nim více lidí, tj. potenciálních zákazníků, jde- li o web vaší firmy či e-shop. Můžeme tedy říci, že prvotním úkolem copywritingu je napsat texty, které budou vydělávat.

Copywriter se tedy uplatňuje při psaní webů ve větších webdesigneských firmách a v reklamních agenturách.

Co umí kvalitní copywriter

Copywriter by především měl dobře umět český pravopis a nedopouštět se gramatických, ani stylistických chyb. Důležitý je rovněž celkový cit k jazyku a schopnost psát poutavě, a tak aby copywriter zaujal svého čtenáře, i když text čte na internetu, což je prostředí, ve kterém uživatel nevydrží dlouhou dobu číst text, který nemá „šťávu“. Kromě toho by měl mít text psaný úspěšným copywriterem unikátní a přínosný obsah, pozitivní nádech a je nutné, aby obsahoval důležité informace a určitý počet klíčových slov, tedy takových slov, podle kterých se budou webové stránky hledat ve vyhledávačích. Těchto slov by mělo být v textu použito cca 3 – 8%. Je nutné je používat nenásilně a tak, aby to nenarušovalo čtivost textu.

Copywriter musí mí zájem o aktuální dění, musí se umět vcítit do svých čtenářů a být kreativní.

Categories: Tech

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *