Slovní výraz banner zažívá svůj boom především v prostředí internetu a tedy i mezi příznivci tohoto jedinečného a dnes již nezaměnitelného online nástroje. Díky tomu, že se k internetu dostává stále více lidí, rozšiřuje se samozřejmě i efektivnost těchto interaktivních prvků. Co to ale vůbec banner je? Jde o moderní reklamní prvek nebo také reklamní proužek, který je prezentován elektronickou formou. V současné době jde o velice nápaditý a bezkonkurenční způsob reklamy, který je realizován na libovolných internetových stránkách.

Historie banneru jistě sahá do období rozšíření internetu mezi miliony lidí po celém světě. Právě v této době se začaly distribuovat reklamní prvky, které byly utvářeny hlavně v jednoduchých grafických formátech, kterými jsou GIF nebo JPG. Postupem času a budování internetového prostředí docházelo i k vylepšování a modernizování bannerů. Místo obyčejného obrázku se používají HTML stránky, které obsahují Java kód či jiný programový prvek. Do současné doby samozřejmě reklama pokročila o veliký a znatelný krok, který je prezentován prostřednictvím flashových animací. Ty jsou na rozdíl od prvopočátků reklamního proužku velice nápadité, kreativní a především graficky precizně zpracované. Teprve v jejich případě lze očekávat onu zajímavou přínosnost a následnou rentabilitu.

Ta se nyní uskutečňuje hned několika možnými způsoby. Tím nejzákladnějším je platba za reklamu po patřičném množství zobrazení konkrétního banneru. V tomto případě jde samozřejmě o řádově stovky až tisíce návštěv. S tímto principem velice úzce souvisí i druhý model, který svému správci reklamních kampaní zajišťuje dostatek peněžních prostředků za kliknutí na požadovaný reklamní prostor. V tomto případě jsou provize vypláceny za menší počet návštěv, jelikož dojde k prokazatelnému přivedení zákazníka na daný internetový portál. Posledním způsobem reklamy jsou časově omezené bannery, které jsou publikovány na předem dohodnutém místě po určitý časový interval, nezávisle na počtu zobrazení nebo kliknutí.

Neváhejte proto do svých internetových projektů zahrnout i výdělečnou činnost prostřednictvím nenápadných bannerů, které mohou svému majiteli vydělat zajímavé peněžní sumy. Toho lze dosáhnout, pakliže Váš webový portál disponuje značnou návštěvností.

Categories: Tech

Napsat komentář